Zima w Puszczy | Cmolas | Jagodnik | Poręby Dymarskie | Dzikowiec | Werynia | Zapole | Hucisko | Hadykówka

Witam po chwilowej przerwie. Musiałem ogarnąć trochę prywatnych spraw i podomykać stare z jeszcze poprzedniego roku.


Puszcza Sandomierska | widok z Weryni 






Dzisiaj prezentuję kilka puszczańskich krajobrazów miejscowości w zimowej aurze.
Fotografie wykonane wczoraj. Korzystając z cudownej, słonecznej, zimowej pogody pojeździliśmy po Puszczy Sandomierskiej w okolicach Cmolasu i Kolbuszowej.




Widok z Jagodnika | w tle Hadykówka

Widok z Jagodnika

Widok z Jagodnika

Widok z Jagodnika | w tle Złota Góra


Puszcza pełna jest zabytków. Prezentuję dwa zabytkowe kościoły wpisane w szlak architektury drewnianej.




Kościół Przemienienia Pańskiego | Cmolas

Kościół Przemienienia Pańskiego | Cmolas

Kościół Przemienienia Pańskiego | Cmolas

Kościół pw. ŚŚ. Stanisława i Wojciecha | Poręby Dymarskie

Kościół pw. ŚŚ. Stanisława i Wojciecha | Poręby Dymarskie

Dzikowiec | Widok z Weryni





W pewnym momencie kruk zaczął przepędzać i atakować polujące myszołowy. Niestety druty popsuły mi całkowicie kadr :(




Kruk przepędza Myszołowy

Puszcza Sandomierska | widok z Weryni

Dzikowiec | Widok z Weryni


Warunki miały sprzyjać obserwacji Tatr. Z punktu widokowego w Weryni nie było nic widać. Smog z Kolbuszowej zasłaniał wszystko. Pojechaliśmy na drugi punkt na Zapole. Tam niestety to samo.




Hucisko | Widok z Zapola




*     *     *     *     *


Komentarze

  1. Pięknie, jak zawsze. A najbardziej podoba mi się ostatnie zdjęcie kościółka. Jakoś tak mnie urzekło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zdjęcia pod ostre słońce zawsze są dośc klimatyczne, są "takie inne" :)

      Usuń
  2. Kiedyś byłam w Cmolasie i Porębach Dymarskich na rowerze, zobaczyć oba drewniane kościoły. Najbardziej przypadł mi do gustu ten drugi. Okolica też jest naprawdę ładna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poręby Dymarskie też mnie już kiedyś urzekły. Bardzo klimatyczna, śródleśna miejscowość :)

      Usuń
  3. super galeria....tak spokojnie i mroźno...ja niestety sobote spędziłem w pracy :-(
    często mam ten sam denerwujący problem, ciągle na zdjęciach te DRUTY!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) ... Trochę wiało, a z kilku miejscowości zrezygnowaliśmy. Niektóre drogi gminne były tak oblodzone, że po jednym 180-stopniowym drifcie zrezygnowałem.
      Z tymi drutami to jest tragedia .... Są wszędzie, dosłownie wszędzie. Tak wiele krajobrazów, czy malowniczych kapliczek jest zepsute drutami i nie idzie ich wykadrować tak, by fotografia miała smak i nie było drutów. Mnie z tym szlag jasny trafia i nie ukrywam tego.

      Usuń
  4. Uff. Właśnie zaczęliśmy się z gŁosiem zastanawiać, czy nas stać na wieniec pod koniec miesiąca:) A tak poważnie, to sakroarchitektura w Twoich okolicach jest bardzo zbliżona do tej z Suwalszczyzny i częściowo z Doliny Biebrzy, a krajobrazy ze zdjęć, to z kolei połączenie Warmii i Podlasia. Dobre foty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahaha :D ... Nie no, nic tu nie umiera ;) .... Przeprowadzka, dużo roboty na firmie etc. Wszystko to pochłonęło mój czas całkowicie. Nie ukrywam też, że posty teraz będą trochę rzadziej, ale będą ;)
      Zabytkowych kościołów jest sporo, tych drewnianych mniej, ale też nie mało. Każdy inny, każdy z własną wymodloną duszą i historią. Z krajobrazem jest gorzej, gdyż wzniesień mamy nie wiele i nie są one jakieś okazałe, ale jednak jakieś są. Jeszcze kilka mam kieszeni ;)

      Usuń
  5. Ładny ten kościółek w Cmolasie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przyjemny taki, choć mi bardziej do gustu przypadł ten w Porębach Dymarskich :)

      Usuń
  6. Bardzo ładne światło na zdjęciach 6,7,8,9,10. Podoba mi się również ten gładki, połyskujący śnieg. Uwielbiam taki śnieg. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. przepiękny ten kościół. Nie przepadam za architekturą kościelną, ale ten robi wyjątkowe wrażenie. Świetne okolice. Kapitalne foty. Te przewody są łatwe do usunięcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest trochę tych kościółków. Najpiękniejszy i największy jest w Gawłuszowicach. Perełka baroku :)
      A co do drutów, to owszem. Kilkanaście sekund w PS'ie i ich by nie było, ale dla mnie to już za duża ingerencja w fotografie i zmianę krajobrazu. Lepiej, jakby ich w ogól nie było ;)

      Usuń
    2. no wiem, ale wtedy nie mógłbyś naładować baterii w aparacie i nigdy nie dowiedziałbym się, że są takie miejsca w Polsce :)

      Usuń
    3. Ziemią Paniocku ... Niech ziemią druty puszczają ;)

      Usuń
  8. Wspaniałe zdjęcia, nie mogę oderwać wzroku. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładne, miękkie światło. Piękne zdjęcia drewnianego koścółka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Śnieg to naturalna blenda ... Wbrew pozorom zmiękcza światło.

      Usuń
  10. Piękne widoki, ale i kościółek drewniany mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) ... Takie kościółki mają swoją duszę i klimat :)

      Usuń
  11. Ale plenery - odwykłem od takich szerokich panoram.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurczę- wydawało mi się, że już ten post komentowałam... Niestety teraz wszystko się roztopiło i jest okropna pogoda. Ale jak patrzę na powyższe zdjęcia to przypominam sobie jak było pięknie. A kościół bardzo ładny - lubię taką architekturę. Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś fakt okropna, ale wczoraj było cudownie wiosennie :) ... Oczywiście nie obyło się bez zdjęć, ale to jutro ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Serdecznie zapraszam do komentowania!
Uwaga - Obraźliwe treści, oraz nietreściwe komentarze, nie związane z treścią i reklamujące inne blogi, czy strony będą automatycznie lądować do spamu.